محل تبلیغات شما
نگرشی جامع به الگوی ترسیم شده در کتاب ارزیابی و پرورش رهبران آینده درسازمان

بهره برداری ازالگوهای نوین توانمندسازی سرمایه انسانی به ویژه مدیران در مجموعه های معظم صنعتیو خدماتی کشور از جمله برنامه هایی است که در کالبد پروژه های تحقیقاتی جهت انتخابالگو و آماده سازی ظرفیت های اجرا مورد توجه برخی سازمان های بزرگ در کشور می باشد.از جمله این مجموعه ها می توان به یکی از مراکز معتبر پژوهشی درکشور اشاره کرد کهبا انجام تحقیقات گسترده پیرامون مدل ها و الگوهای اجرایی ترسیم شده دراین زمینهتحقیقات دامنه داری را آغاز نموده است و با بررسی الگوهای معرفی شده در مراجعمختلف به نتایجی ارزشمند دست یافته است . از جمله این مراجع می توان به کتاب ارزیابی و پرورش رهبران آینده در سازمان به عنوانیکی از مراجع مطالعاتی این مرکز تحقیقاتی اشاره کرد. رویکردی که بیان از تمرکز اینمرکز پژوهشی برروی الگویی دارد که در آن مولف کتاب به ویژگی های بهره برداری از یکالگوی موثر در زمینه ارزیابی ، برنامه ریزی و توسعه مدیران اجرائی سازمان با بهرهگیری از ابزارهای نوین توانمندسازی سازمانی پرداخته است. ویژگی هایی که بیان ازظرفیت های بالای الگو در کاربردی سازی این برنامه در سازمان به عنوان یک نسخه بومی شده دارد. 


به همین منظور وبه جهت آشنائی بیشتر مخاطبان محترم با ویژگی های الگوی ترسیم شده در کتاب ارزیابیو پرورش رهبران آینده درسازمان  قصد داریم تا دراین زمینه اطلاعات بیشتری را باهدف افزایش سطح آگاهی و شناخت مخاطبان محترم در اختیارایشان قرار دهیم .


 از دیدگاه مولف کتاب ارزیابی وپرورش رهبران آینده درسازمان که با قریب به بیش از سی سال فعالیت در حوزه هایمشاوره ، تدریس ، طراحی الگو و پیاده سازی پروژه های بهبود در مجموعه های صنعتی ،خدماتی و برخی دستگاه های اجرائی کشور دارای کارنامه ای روشن از اجرای برنامه هاییموفق می باشد . برنامه توسعه مدیران در قالب شناسائی ، ارزیابی ، برنامه ریزی وتوسعه بهبود عملکرد مدیران از جمله برنامه هایی می باشد که به عنوان یک نیاز اساسیهمواره می باید مورد توجه ت گذاران و تصمیم سازان سازمانی (مدیران ارشد و.)قرار گیرد. رویکردی که بیان از تعریف یک نیازمندی در به روز رسانی اطلاعات وتوانمندسازی مدیران در حوزه های مختلف برنامه ریزی و مربی گری جهت ارتقای سطحمطلوبیت اثر عملکرد ایشان دارد. در بررسی های بعمل آمده توسط این پژوهشگر که سالها عمر خود را صرف پژوهش و مطالعات تطبیقی بر آثار اجرای برنامه های بهبود درکشورهایمختلف به ویژه مجموعه های معظم صنعتی و خدماتی در کشورهای توسعه یافته نموده است ،از جمله آثار موفقیت در سازمان های پیشرو را می توان در توانمندسازی مدیران آنسازمان به ویژه مدیران اجرائی مشاهده کرد. 


آثاری که بیاناز پویائی سازمان در انتخاب ، بکارگماری و برنامه ریزی توسعه مدیران با نگرش بهتوانمندسازی ایشان در خلق شگفتی ها و برنامه ریزی و مدیریت تحول در سازمان دارد.برهمین اساس با توجه به ارزش و اهمیت بالای موضوع و نقش تاثیرگذار ابزارهای موردبهره برداری در برنامه توسعه مدیران در سازمان ، از جمله عواملی که می تواند درموفقیت و یا عدم موفقیت دراین حوزه برای سازمان های به ویژه بزرگ صنعتی و خدماتیمورد توجه قرار گیرد می توان به ویژگی های الگوی مورد بهره برداری و شیوه اجرای آندرسازمان اشاره کرد.رویکردی که بیان از تمرکز سازمان بر الگوهایی دارد که از ظرفیتهای لازم جهت برنامه ریزی و اجرا با هدف دستیابی به آثار و نتایج مورد انتظاربرخوردار باشد. 


از جملهمحورهایی که در الگوی اجرایی برنامه ارزیابی و پرورش رهبران آینده درسازمان موردتوجه قرار می گیرد ، می توان به محورهای مشخص شده درساختار شکلی ارزیابی ها درسنجش اولیه استعدادها (مدیران ) به عنوان یک ساختار غیر رقابتی اشاره کرد. ساختاریکه در آن با توجه به نیازمندی های مشخص شده در هرسازمان برپایه سوابق اجرا ، .و پاره ای اامات دیگر برارزیابی اولیه مدیران دراین حوزه دلالت دارد و به عنوانمقدمه ای آغاز گر برنامه توسعه مدیران اجرائی براساس الگوی ترسیم شده در کتابارزیابی و پرورش رهبران آینده درسازمان می باشد.  


با بررسی میزانتوانائی مدیران دریک ساختار غیر رقابتی فرآیندارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران آغازشده و با عبور از فرآیندهای اصلی ترسیمشده در الگو ، مدیران ضمن عبور از ساختارهای ترسیم شده در حوزه های ارزیابی و سنجشمهارت های فردی مشخص شده درالگو در کانون ارزیابی قرار می گیرند. کانون ارزیابیمدیران از جمله حوزه هایی می باشد که درآن ساختارهای شکلی تخصصی بیان از چندینحوزه اختصاصی دارد که هرکدام با توجه به ویژگی های خاص خود بیانگر شکلی خاص ازارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران می باشد.  


ارزیابی هایی کهبرپایه سنجش هوش ذاتی و استعداد کسب مهارت مدیران در حوزه ارزیابی و سنجش مهارتهای ذهنی و ارزیابی شاخصه های خلاقیت و نوآوری در مدیران اجرائی بیان از انجامفرآیندی دارد که با عنوان فرآیند ارزیابی و سنجشمهارت ذهنی مدیران در الگوی مورد نظر در کتاب ارزیابی و پرورش رهبران آیندهدرسازمان معرفی شده است . فرآیندی که با استفاده از زیرساختارهای تخصصی خود درچهار محور اصلی به بررسی توانائی های فردی مدیران دراین حوزه می پردازد.


از جمله ویژگیهای این فرآیند می توان به نقش زیرساختی و بالقوه آن برای انجام برنامه توسعه مدیران اجرائی در سازمان اشاره کرد . رویکردی که بر تمرکز الگوی ترسیم شده درکتابارزیابی و پرورش رهبران آینده درسازمان به عواملی دلالت دارد که از جمله عواملاصلی سنجش هوش ذاتی ، قدرت استدلال ، قوه خلاقیت و قدرت تمرکز مدیران بر شیوه هایحل مسئله می باشد، و ازجمله عواملی است که می تواند به عنوان وجه تمایز اینالگو با سایر الگوهای معرفی شده دراین رابطه تلقی شود. 


از جمله دیگرعواملی که در ارزیابی ، برنامه ریزی و توسعه مدیران اجرایی در کتاب ارزیابی وپرورش رهبران آینده درسازمان به آن توجهی خاص شده است می توان به فرآیند ارزیابی و سنجش مهارت های ادراکی و ارتباطی مدیراناشاره کرد. فرآیندی که بر ارزیابی قوه درک مدیران از سندچشم انداز ، اهداف ،برنامه ها و . درحوزه ماموریت و محیط پیرامون آن و چگونگی نحوه انتقال آن بهکارکنان و سایر ذینفعان در سازمان تمرکز دارد . رویکردی که بیان از میزان توانائیمدیران در چگونگی نحوه برنامه ریزی و مربی گری عملکرد در مجموعه های تحت نظارت باتوجه به محورهای مشخص شده در اهداف و برنامه های سازمان دارد و درصورت ارزیابی ومشاهده نقصان دراین حوزه می تواند در کالبد برنامه های آموزشی و پرورشی مدیران بهبرنامه های بهبود دراین رابطه بپردازد. 


از جمله دیگرعوامل مورد بررسی در الگوی ترسیم شده در کتاب ارزیابی و پرورش رهبران آیندهدرسازمان می توان به فرآیند ارزیابی و سنجش مهارت هایرهبری در مدیران اشاره کرد. فرآیندی که بر ارزیابی توانمندی مدیران درحوزهتفکر استراتژیک ،مدیریت دارایی و هزینه ها ، تعیین خط مشی و راهبرد و. تمرکزدارد ، و از این زاویه به ارزیابی ، سنجش و برنامه ریزی توسعه مدیران اجرائی درسازمان می پردازد. 


فرآیند ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران در حوزهبرنامه ریزی و سازمان دهی از جمله دیگر عواملیاست که در الگوی ترسیم شده درکتاب ارزیابی و پرورش رهبران آینده درسازمان موردتوجه قرار گرفته است. فرآیندی که بیان از ارزیابی قابلیت های فردی مدیران دربرنامه ریزی ، سازمان دهی ، تحلیل و مهندسی عملکرد و داشته و دراین رابطه ازمعیارهای خاص خود جهت ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران تبعیت می کند.


و سایر حوزه هاکه از جمله آن ها می توان به ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران در شناسائی وترویج شایستگی ، ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران در برنامه ریزی استراتژیکومدیریت عملکرد ، مهارت های فردی مدیران در توسعه ذخایر دانش سازمانی وسایرمحورهای مشخص شده در الگوی ترسیم شده درکتاب ارزیابی و پرورش رهبران آیندهدرسازمان اشاره کرد . رویکردی که بیان از تمرکز مولف این کتاب برشیوه ای نوین ازارزیابی ، سنجش ، برنامه ریزی و توسعه مدیران اجرائی در سازمان دارد. شیوه ای که در آن مدیران سازمان علاوه بر ارزیابی استعدادهای فردیکه بیانگر میزان توانائی ها و تمرکز ایشان در اجرای ماموریت های محوله می باشد، درساختاری جدید از فرآیندهای تکمیلی از ارزیابی ، سنجش ، تحلیل و. قرارمی گیرند .


از آنجایی کهنگرش الگوی معرفی شده در کتاب ارزیابی و پرورش رهبران آینده در سازمان به گونه ای متمایز بانسخه های قدیمی طراحی شده دراین زمینه می باشد. از جمله عواملی که در ارزیابی وسنجش مهارت های فردی مدیران مورد بررسی قرار می گیرد می توان به برخی عوامل مشخص شده در زیر اشاره کرد :  


     ارزیابیو سنجش مهارت های فردی مدیران در شناسایی و ترویج شایستگی

-               ارزیابیتوانمندی مدیران در برنامه ریزی استراتژیک ومدیریت عملکرد

-               ارزیابیو سنجش مهارت های فردی مدیران در توسعه نقش در سازمان

-              ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران در توسعهذخایر دانش در سازمان  


          بابررسی وجوه تمایز مشاهده شده در الگوی توسعه مدیران  معرفیشده در کتاب ارزیابی و پرورش رهبران آینده درسازمان با سایر الگوهای موجود در اینزمینه در کشور می توان به این مهم توجه داشت که الگوی مورد نظر در بررسی آثار ونتایج ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران به شیوه ای تمرکز دارد که در آن  اطلاعات  استخراج شده از ارزیابی ها  مورد بررسی و تجزیه وتحلیل قرار می گیرد. رویکردی که بیاناز ارزیابی و پیمایش اطلاعات ارزیابی مدیران از حوزه های پیش نیازی به حوزه هایتکمیلی در کانون داشته و بر چگونگی نحوهطراحی الگوی کانون های ارزیابی و تبادل اطلاعات آن با سایر حوزه ها در سازماننظارت دارد.


از جمله عناصریکه در الگوی ارزیابی و پرورش رهبران ترسیم شده توسط پژوهشگر ایرانی به آن به عنوانمحورهای اصلی پرداخته شده است می توان به چگونگی نحوه برقراری ارتباط این الگو باابزار برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت عملکرد اورایس توجه کرد. رویکردی که بیان ازماتریس ارتباطات بین سازمانی  دو ابزار توانمندسازسازمانی در لایه های اصلی الگو دارد و به گونه ای نظام مند بیان از انسجام بینآثار و نتایج ارزیابی و سنجش عملکرد مدیران با آثار و نتایج ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران درحوزه های رفتاری ،هوش ذاتی و سایر مهارت های مدیران از بعد شخصیت ، توانائی و خلاقیت دارد. این مهمکه از دیگر وجوه تمایز این الکو با سایر الگوهای معرفی شده در این رابطه می باشد ،از جمله ظرفیت هایی است که بر توانمندی های الگو در تجزیه وتحلیل اطلاعات استخراجشده از ارزیابی و سنجش مهارت های فردی مدیران دلالت دارد. 


کتاب ارزیابی وپرورش رهبران آینده درسازمان که از جمله تالیفات محقق و پژوهشگر ایرانی (آقای محسنلاسمی ) می باشد . از جمله آثاری است که ضمن ترجمه به اختصار در نمایشگاه های بینالمللی کتاب در داخل و خارج از کشور به جامعه مخاطبان علاقمند به آثار این نویسندهو پژوهشگر عرضه شده است. 





اقتصاد ایران:ظرفیت ها ، الگو وبرنامه توسعه توانمندی های کشور « توانمندسازی اقتصاد ایران در بیست گام » بخش دوم)

اقتصاد ایران ظرفیت ها ، الگو وبرنامه توسعه توانمندی های کشور « توانمندسازی اقتصاد ایران در بیست گام » بخش اول

بارورسازی پارک های علم وفناوری با بهره برداری ابزاری از کلینیک های حل مسئله

های ,ارزیابی ,مدیران ,، ,برنامه ,  ,ارزیابی و ,    ,و سنجش ,مهارت های ,سنجش مهارت ,پرورش رهبران آینده ,رهبران آینده درسازمان ,توسعه مدیران اجرائی ,برنامه توسعه مدیران

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Fashion & Cool NFL Cheap San Diego Chargers jerseys, Dress up Yourself Now. Everything 7 Lola's collection maganrephar مناقصات و مزایدات وب سایتی مثل هیچ کجا . بهترین ها و جدید ترین ها و زیبا ترین ها Carlos's style بلال شــاهــوزهــی markreelsrure Thomas's receptions